Fiat

23.10. 2014 5:45
Za posledných 15 minút tu bol z užívateľov:

KarNet.sk - Tvorba web stránok - E-shop - Redakčný systém

Kategória: Články

Tlmiče

Tlmiče – zaslúžia si vašu pozornosť.


Hádajte, načo sú vám dobré pneumatiky na zlých tlmičoch...

Zlé tlmiče sú pre posádku vášho auta bezpečnostným rizikom, a o to väčším, že ich sledovanie a kontrolu vodiči s radosťou prehliadajú a ignorujú.

Nekvalitné, prípadne opotrebované tlmiče môžu spôsobiť nedostatočný kontakt auta s vozovkou, ovplyvniť schopnosť auta zastaviť a aj ho riadiť. Na toto poukazuje inštitút TUV Nord.

Úlohou tlmičov je udržať auto pri zemi za pokiaľ možno všetkých podmienok. Bez kontaktu s vozovkou sa totižto auto stáva „lietadlom“, avšak bez akejkoľvek možnosti ho riadiť.

Pri posudzovaní tlmičov je potrebné zohľadniť tri faktory“ hovorí Eckart Zimmermann z TUV Nord. „ Po prvé, kolesá by nemali strácať v prípade prejazdu nerovností s vozovkou kontakt, po druhé musia zaistiť stabilitu vozidla v zákrute, a po tretie musia zaručiť ovládateľnosť vozidla a efektívne napomáhať brzdám pri „krotení“ auta. Takéto vlastnosti vykazujú staré tlmiče len vo veľmi obmedzenej miere.“

Staré tlmiče netlmia nárazy tak ako by mali – rýchlo a čo najkratšie. Naopak, auto sa pri nich doslova hojdá, akoby plávalo na vode - a hoci sa to môže posádke zdať zábavné, pre jej bezpečnosť je to zlé znamenie. Pneumatiky tak strácajú kontakt s vozovkou a auto sa dostáva do kritických režimov jazdy skôr a neskôr z nich vychádza. Dôsledkom býva aj predĺžená brzdná dráha auta, horšia stabilita auta v zákrutách a zvýšená spotreba pneumatík. Dobrý stav tlmičov je taktiež potrebný pre dobré fungovanie elektronických systémov ako ESP a ABS.

Venujte pozornosť svojim tlmičom, a nechajte si skontrolovať ich funkciu po 20 000 km. V prípade potreby ich vymeňte. Tí, ktorí ich výmenu už podstúpili nám iste dajú za pravdu, že výsledok je ihneď každému aspoň minimálne vnímajúcemu vodičovi zrejmý.

Autor: Pietro
Vydané: 2.9. 2007 16:19
Hodnotenie: 2.6 (celkom 416 hlasov)
Známkovať:  1 | 2 | 3 | 4 | 5 (ako v škole)



Pridať komentár

Pridávať komentáre môžu len registrovaní užívatelia.

Zadajte svoje užívateľské meno a heslo

Užívateľ  
Heslo

Registrácia >
Zabudnuté heslo >

Komentáre


c milan, K tlmičom (7.9. 2007 00:53)

Pozor všetko nie sú len tlmiče aj keď funkčné tlmiče musia byt.Sú Vám však na prd keď zabudnete aj na správne nahustenie pneu,veď práve pneu a tlak v nej funguje ako prvý stabilizačný článok pri stiku s vozovkou.Nedajte sa zmiasť kontrolou tlmičou konkrétne na Punte 93-99,Tipe,niektorých Peugeotoch.Môže sa Vám stať že Vám povedia po teste že tlmiče sú nefunkčné (zadreté).Pravda je však taká ,že nakoľko zadok vozidla je moc lahký funkčnosť tlmiča sa nedá správne zhodnotiť a aj po výmene nových to bude rovnaké aj keď samozrajme nefunkčný tlmič (vytečený-bez účinku)poznáte tak že zatlačíte rukou zadok, tlmič sa musí stlačiť ,u funkčného po pustení sa nesmie vozidlo tzv húpať ale musí sa zdvihnúť a zostať stáť samozrejme zadok vozidla,ale len ako prvý krok pred testom na teste tlmičov.V takomto prípade by sa pri teste mali na zadné sedadlo posadiť dve osoby aby sa docielilo zataženia nápravy a aj reálnejšej funkčnosti tlmičov.Vpliv na kvalitné odpruženie a samozrejme stabilitu vozidla majú aj vôle v kyvných ramenách zadnej nápravy.Takže ja odporúčam každých aspoň 20 000 km skontrolovať vôle v ramenách ,tlmiče s osobami na zad.sedadle a kde len môžeťe kontrolovať tlak v pneu,ale všetko z mierou netreba sa teraz zabiť kvôli kontrole.Samozrejme ale že je dôležitá kontrola vš.tlmičou,vôle v ramenách aj predných,lebo všetko sa prenáša na karosériu ako celok čo môže mať za následok práve v extrémnych stavoch napr pri prejezde zákrutou a na vozovke sú vlny alebo kolaje,môže Vás to aj vyhodiť z jazdnéhopruhu a to nielen von z cesty ale aj do protismeru,takže nepodceňovať!!!!!!!!